vitorla
ernyő
sárkány
ballon
ul
motoros

Error: No articles to display

Gyakorlati "B" vizsga

                                                                                                                                                                                    Készítő: Ata

 
   Kezdő siklóernyősök számára a vészhelyzetek szimulálása az abnormális repülési helyzetek gyakorlatban történt megélése igen fontos, hiszen hatalmas előnyhöz juttathatja a pilótát egy későbbi valósan kialakult vészhelyzet esetében és annak megfelelő kezelésében. Persze Önmagunk kipróbálása pszichénk egyfajta erőpróbájának és megfelelő koordinálásának gyakorlata is lehet ez.  

 Több kezdőben is felvetődik a kérdés, hogy mikor menjen „B” gyakorlatokat végrehajtani. Nos ebben a vélemények megoszlanak. Egy biztos, mindenki ajánlja különösen kezdők számára a biztonságtechnikát!

  Vannak akik nem javasolják rövidesen az alaptanfolyam után az úgynevezett „B” vagy biztonságtechnikai táborokat. Véleményük szerint repüljenek a kezdők előtte bizonyos órát és szerezzenek még rutint hozzá, addig nem tudnak olyan eredményesen szerepelni ilyen gyakorlatokon.

  Jómagam nem osztom ezt a véleményt. Saját tapasztalatból az ellenkezőjét állítom. Mint tudjuk a végző friss „A” vizsgás tanulók, lényegesen nagyobb veszélyben vannak ezért különösen fontos ilyenkor, hogy biztonságuk érdekében csoportosan segítőkkel „felvértezve” vágjanak bele az önálló repülésbe. Azon kívül hogy feleslegesen nem vállalják túl magukat de ha lehet alul sem persze, ezzel együtt a tudásszintjüket át kell billentsék a kisebb kockázatú repülések felé.

  Azt gondolom, hogy nincsen hamar megkezdett biztonságtechnikai oktatás, veszélyben elsősorban azok vannak akik húzzák halasztják a részvételt és nem látogatnak magasabb szintű szervezett képzéseket.  Több haladó pilóta a meglévő tudásszintjétől függetlenül is bizonyos rendszerességgel jár ilyen gyakorlati táborokba, nincs befejezett, lezárt tanulási folyamat.

                                                                                                                                                                                         
Néhány gyakorlat kezdők számára
   
Hintáztatás

Az ernyő hossz- és keresztstabilitásának „kitapogatása”. A stabil egyensúlyi helyzet szándékos, szélsőséges megváltoztatása. A kereszt irányú hintáztatás a merülő spirálba való bevitel egyik lehetséges módja, továbbá bizonyos veszélyhelyzetek, illetve az ezeket követő korrekció nyomán fellépő hintaszerű mozgások megismerését segíti elő.

Alap vészhelyzetek a gyakorlatban

- Frontstall (a belépőél aláhajlása)
- Oldalcsukódás (tartósabb repülés félig csukott ernyőve, ha a típus engedi )

- Ezt követően  gyakoroljuk a gyorsított front stallt és  oldalcsukódásokat.

 -Külön kérésre front rozzetta

A gyakorlatok egymásra épülnek és nehézségben is követik egymást tehát nem kezdődik újabb feladat amíg alpszinten nem megfelelő az előző kivitelezése.

Az ernyő hintáztatását követően a tanuló megkezdi a csukási gyakorlatokat.



Magasságleépítési gyakorlatok

- Fülcsukás, manőverezés csukott fülekkel
- B-stall
- Merülőspirál

Ha ezek már jól mennek akkor külön kérésre wing over gyakorlata

Növendék II első spirálja.



Áramlásleválással kapcsolatos gyakorlatok

- Átesési sebesség, átesési pontok „kitapogatása”
- Full stall (teljes átesés)
- Dugóhúzó (negatív kanyar)

 



 Mentőernyő  dobási gyakorlat. Nagyon nagyon hasznos! Megtanulhatsz bízni abban ami az ülőlapod alatt van. Több éles baleset abból adódik, hogy a tapasztalatlan pilóta addig addig "gépészkedik" az ernyő alatt amig túl késő nem lesz a számára addig ismeretlen mentőernyődobás.





A felvételek a mi táborainkon készültek.

Mentőcsónak: